W trzecim kwartale 2025 r. Embraer dostarczył 62 samoloty. Wynik ten stanowi niewielką poprawę w porównaniu z drugim kwartałem 2025 r. i trzecim kwartałem 2024 r., kiedy to dostarczono kolejno 61 i 59 samolotów. W tym samym czasie Embraer Commercial i Defense sprzedały 124 samoloty.
Prognozy firmy przewidują, że tym roku w lotnictwie komercyjnym dostarczonych będzie od 77 do 85 samolotów z planowanym 10 proc. wzrostem rok do roku. Natomiast w lotnictwem biznesowym prognozy producenta mówią o dostawach od 145 do 155 z zaplanowanym 15 proc. wzrostem rok do roku.
Lotnictwo biznesoweW lotnictwie biznesowym dostawy były na takim samym poziomie rok do roku. W drugim kwartale Embraer dostarczył 41 bizjetów w porównaniu z 38 maszynami w poprzednim kwartale i 41 maszynami w tym samym okresie roku ubiegłego. Wśród przekazanych liniom samolotów biznesowych są trzy Phenomy 100, 20 Phenomów 300, 11 Preatorów 500 oraz siedem Preatorów 600.
Od początku tego roku Embraer dostarczył łącznie 102 bizjety, to o 18 proc. więcej niż w 9 miesiącach 2024 r. kiedy dostarczono 86 samolotów tego typu. W poprzednim kwartale producent świętował także
dostawę 2 tys. samolotów biznesowych.
Embraer Commercial AviationW trzecim kwartale 2025 r. dostarczono 20 nowych samolotów komercyjnych gdzie ponad połowa z nich (11) to E195-E2, największe samoloty Embraer obecnie produkowane w tym segmencie. W tym okresie Embraer Commercial Aviation osiągnęła lepsze wyniki niż w drugim kwartale 2025 r. i trzecim kwartale 2024 r., w których odnotowano odpowiednio 19 i 16 dostaw. W przypadku lotnictwa komercyjnego, w porównaniu z tym samym okresem w 2024 r., dostawy samolotów komercyjnych były wyższe o 25 proc. Przez kolejne trzy miesiące tego roku firma dostarczyła 20 samolotów: siedem E175, dwa E190-E2 oraz 11 E195-E2.
Wśród dostaw można wyróżnić
pierwszego E190-E2 dla Virgin Australia, który jest także 1900. wyprodukowanym E-Jetem, odbiór pierwszego
E195-E2 przez linie Airlink oraz
25. E195-E2 dla KLM Cityhopper.
Od początku tego roku Embraer dostarczył łącznie 46 samolotów komercyjnych, to nieco więcej niż w trzech kwartałach 2024 (+9 proc.) kiedy dostarczono 42 maszyny tego typu.
Embraer Defence & SecurityW przypadku lotnictwa wojskowego brazylijski producent dostarczył
jeden samolot KC-390 dla Portugalii. Oprócz tego Embraer zaprezentował także
nową identyfikację samolotów KC-390 Millennium.
Od początku tego roku Embraer dostarczył łącznie pięć samolotów wojskowych, to o 66 proc. więcej niż w trzech kwartałach 2024 kiedy dostarczono trzy maszyny tego rodzaju.
Zamówienia samolotów komercyjnych i wojskowychSpółki Embraer Commercial i Defense sprzedały w trzecim kwartale łącznie 124 samoloty: 119 E195-E2, które zamówiły linie
SAS (45),
Avelo (50) i
LATAM (24) oraz pięć A-29 Super Tucano, które zamówiły Panama (4) i
korporacja SNC (1).